בהמשך לדיווחים על כך ש RIM תפרסם את בלקברי 10 בסופרבול שיתקיים
בעוד מספר ימים, אתם בטח שואלים את עצמכם בשביל מה להוציא סכום שקרוב מאד ל-
4 מליון דולר עבור 30 שניות.
אז יש סיבה טובה לכך ש RIM תשלם 133,333 בערך לשניה בגמר הפוטבול האמריקאי.
נשמע לכם הרבה?, בהחלט. ארגון שמפרסם את המוצר שלו בגמר הסופרבול
חייב להיות הרבה יותר מבטוח שהמוצר שלו שווה את הפרסום וההשקעה.
RIM לקחה את משרד Abbott Mead הלונדונית שידועה בפרסומות המאד זכורות שלה.
מאז נכנס היינס לכיסא המנכ"ל לפני כשנה החל שינוי עמוק שכולל בתוכו גם
את עניין השיווק של RIM.
עד כה RIM לא השקיעה בלשון המעטה בפרסום/שיווק כמו חברות אחרות.
כן היו פרסומות אך לא משהו שנאמר עליו WOW.
כחלק מהשינוי תפיסה ש RIM מביאה עם בלקברי 10 כך משתנה גם תפיסת
השיווק של החברה.
עד כה RIM לא חשבה שיש לה מוצר מספיק טוב ביד כנראה, ולמרות ההצלחה
היחסית של OS7 בשווקים מתפתחים, בארה"ב היא נחלה כישלון.
הפעם יש להאמין שזה יהיה אחרת.
ונחזור להתחלה, אז האם ל RIM יש סיכוי להחזיר את הכסף שהיא מוציאה
על הפרסומת הזאת של 30 שניות?,
האמת שלא ניתן דעת, מדובר בפרסומת שאין לדעת האם הצליחה להשפיע
על הצופה.
בגמר הסופרבול צופים כ 110 מליון צופים ברחבי ארה"ב (נוציא לרגע את הצופים מהמדינות
האחרות מהמשוואה), כך שאם במקרה הקיצוני הרע רק 0.1% מקהל הצופים
שראה את הפרסומת באמת ירכוש את בלקברי 10 בגלל הפרסומת,
זה אומר ש 110,000 אלף איש הוציאו סכום של כ 600 דולר על המכשיר.
מה שאומר ש RIM תכניס 66 מליון דולר רווח כולל, ואם ננקה מזה
רק של 150 דולר בערך ממכשיר, RIM תרוויח 16 מליון דולר נקי
רק בזכות הקמפיין הזה.
אפשר להבין שמדובר רק בהערכות, וכרגע לא ניתן לדעת מה באמת המחירים
של המכשירים ומה יהיו ההשפעות של הקמפיין.
אבל גם בשביל כמות כזאת של קהל רוכשים פוטנציאלי,
זה כראה שווה.
האם אתם חושבים ש RIM תרוויח מהקמפיין?
שתפו אותנו בפורום ובעמוד הפייסבוק שלנו.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה