RIM הודיעה רשמית שבסופרבול הקרוב היא תעלה פרסומת של 30 שניות.
פחות משבוע לאחר השקת בלקברי 10, RIM תחל במסע הפרסום שלה
כדי לכבוש מחדש את הקהל שהלך לאיבוד, ואיזה עוד דרך ניתן לעשות זאת
אם לא להתחיל בסופרבול האמריקאי.
גמר הפוטבול המריקאי נחשב לנצפה ביותר בארה"ב ואיתו הוא מביא את הפרסום היקר
ביותר שקיים בטלוויזיה.
אז תשמרו את התאריך 3.2.2013 הגמר הגדול.
פרסומת של 30 שניות עולה בגמר כ 3.8 מליון דולר. בהחלט לא סכום פעוט.
כמות הצופים בפרסומות של הגמר גבוהה באחוזים מדהימים מצפייה בפרסומות של
כל ארוע אחר בטלוויזיה.
להשוואה פרסומת במשיחק פוטבול רגיל עולה כחצי מליון דולר.
רק שתדעו, גם בר רפאלי תופיע בפרסומת הסופרבול עבור חברת האתרים Go Daddy.
RIM בהחלט משקיעה חזק בשיווק והפרסום.
יש האומרים ש RIM תשקיע סכום של עד 1 מליארד דולר בשיווק ופרסום בלקברי 10.
הימור גדול מאד אם הסכום נכון.
קראו את ההודעה של RIM לעיתונות.
January 25, 2013 - Today Research In Motion (RIM) (NASDAQ: RIMM; TSX: RIM) confirms that BlackBerry 10, its new mobile computing platform that will power the next generation of smartphones and tablets, will be featured in a commercial during Super Bowl XLVII.
This confirmation kicks-off a week of worldwide launch activity for RIM's BlackBerry 10 platform, along with the first two devices to run on the new platform. These activities are part of a broad integrated marketing campaign to support the global rollout of BlackBerry 10. In addition to the 30 second commercial during the Super Bowl that will air in both the U.S. and Canada, BlackBerry will be integrated into a number of pre- and post-game on-site, digital and social activities, including real time engagement with BlackBerry social fans on Facebook and Twitter, as well as extending and amplifying exposure and fan engagement through Promoted Posts and Sponsored Story ads.
"A Super Bowl commercial, is a great opportunity to show the re-designed, re-engineered and re-invented BlackBerry to tens of millions of consumers on the largest advertising stage of the year," said Frank Boulben, Chief Marketing Officer, Research In Motion. "BlackBerry has 30 million social media fans, and we're looking forward to continuing to encourage them and all NFL football fans to see the power of BlackBerry 10 for themselves."
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה