יום שבת, 2 בפברואר 2013

מהעתונות : סיכום התגובות של העיתונות להשקת בלקברי 10


אנחנו כבר מספר ימים אחרי השקת הבלקברי 10, מרבית כלי התקשורת בישראל התייחסו
בשלב זה או אחר להשקה של בלקברי, ואפשר להגיד שרובם לא ממש התלהבו - בניגוד
לתקשורת בחו"ל שמאד אהבה את המוצר הסופי.

בלקברי מעולם לא קיבלה בארץ יחסי ציבור טובים. וסביר להניח שמרבית ה"עיתונאים" שסיקרו
את ההשקה כלל לא ראו אותה או כלל לא התנסו בבלקברי 10 (ב Dev alpha).


אז מה נאמר בתקשורת הישראלית?

כלכליסט - כנסו לכתבה 
"ריבוי משימות" זה 2009, זה לא מתאים ל2013".
לחברה אין אסטרטגיה. והיא תוך שנתיים תעלם.

אפשר להגיד שחברים של כלכליסט אינם יודעים מהו באמת "ריבוי משימות" מכיוון שלא האייפון
ולא הגלאקסי הכל כך האוהבים אינם באמת מביאים ריבוי משימות.
ה Z10 של בלקברי כן מביא.
מה שאנשים מחפשים בטלפון שלהם הוא שהוא יהיה מתוחכם מאד וגם פשוט מאד לתפעול.
מה יותר פשוט מה HUB? אנשי עסקים ובכלל אנשים שמחפשים להיות יעילים ימצאו הרבה
מ HUB של Z10 ו Q10.

לבלקברי יש אסטרטגיה ברורה. היא אפילו הציגה אותו כאשר מנכ"ל החברה היינס אמר שה QNX
תוביל את בלקברי ב 10 שנים הקרובות. הרעיון של בלקברי הוא ליצור תפיסת מחשוב שונה ממה
שאנחנו מכירים היום. ואם זאת לא אסטרטגיה וכיוון עבודה. מהי?.

גלובס - כנסו לכתבה
בגלובס הביאו את ההשקה בנתונים שלה כפי שהוצגו. החל מכמות האפליקציות ועד לכל
אחד ואחד מהיכולות של המכשיר.
הכתבה כוללת פרטים על הגעת המכשיר לארץ וכמובן שוואטסאפ תתמוך ב BB10.
בהחלט כתבה ראויה ללא הימור על עתיד החברה.

Ynet - כנסו לכתבה
בווינט העדיפו לעבור בעיקר על הנתונים הטכנים של Z10. ולדווח שהמפה של בלקברי
היא לא מהמחודדות ביותר. בצורה מוזרה החמיאו ל Blackberry Protect שכלל לא הוזכרה
בהשקה.

במקום להתעסק ביכולות המכשיר באופן מפורט בחרו לתת לקורא נתונים טכנים, ואף לדווח
על שירות לא איכותי למרות שכלל לא הוצג (וכנראה שהכתב כלל לא התנסה בו).

The Marker - כנסו לכתבה
בדמרקר התייחסו להשקת בלקברי 10 בכמה שורות בלבד, אך ידעו לדבר בהרחבה
על הדחייה של ההשקה בכמעט שנה. ועל הצפי של האנליסטים בארה"ב.
הכתבה עוסקת בעיקר במספרים של מניות ועלויות מכשירים, וכלל אינם מדברים
על ההשקה עצמה.

Mako - כניסה לכתבה
הכתבה במאקו הסתכמה בכך שהZ10 דומה לאייפון 5. שהמסך 4.2 הוא בהחלט שינוי
משמעותי ודיברו בשורה וחצי על ה HUB. ללא זכר לנתוני המכשיר ויכולותיו
הנוספות. כן תראו את ברטון ההדגמה של בלקברי.

בארה"ב המנייה נפלה לאחר ההשקה, לדעתי זה בעיקר כי השוק האמריקאי יקבל
את המכשירים רק בעוד כחודש.
בחו"ל הביקורות די נלהבות מהמכשירים החדשים. וכן נותנים לבלקברי סיכוי להצליח.

בישראל כנראה שיותר מאייפון וגלאקסי קשה להכיל.
נא לא להספיד את מי שהמציאה את הסמארטפון.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה